نحوه استفاده از فلش مموری به جای رم کامپیوتر

اگر رم سیستم شما پایین است و همواره با کندی ویندوز روبرو می شوید می توانید با تبدیل فلش به رم تا اندازه ای مشکلتان را برطرف کنید. برای این کار کافی است روی computer خود راست کلیک کنید و properties را بزنید. Advanced system settings را از قسمت سمت چپ صفحه انتخاب کنید و در  پنجره ای که نمایش داده می شود به Advanced مراجعه کنید. سپس بر روی Settings در قسمت performance کلیک کنید و از تب Advanced گزینه change را انتخاب کنید. اکنون Automatically manage paging file size for all drives را غیر فعال کرده و از میان درایو ها فلش را انتخاب کنید. در بخش Custom size فضای مورد نظرتان را وارد کرده و Set را بزنید. در آخر روی  ok کلیک کنید و سیستم را ریستارت کنید. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و آشنایی با سایر روش های بالا بردن حجم حافظه ram با فلش به وبسایت مشاوره تلفنی هیواتک مراجعه فرمایید.


www.heyvatech.com/web/articles/view/958/آموزش-استفاده-از-فلش-مموری-به-عنوان-رم-ram.html




نحوه بازیابی تب های بسته شده در کروم

احتمالا بارها برایتان اتفاق افتاده که هنگام جستجو در اینترنت به اشتباه تب های مرورگرتان ببندید. خوب است بدانید که اگر از مرورگر کروم یا فایرفاکس استفاده می کنید در اینگونه مواقع می توانید برای بازیابی تب های بسته شده اقدام نمایید. برای برگرداندن صفحه بسته شده در کروم کافی است روی نوار بالای صفحه راست کلیک کرده و از میان گزینه ها Reopen closed tab را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید به جای این کار از کلید های میانبر استفاده کنید. یعنی کلید های Ctrl+Shift+T را همزمان نگه دارید تا آخرین تبی که بستید مجددا باز شود.شما می توانید همین کار را تکرار کنید تا به ترتیب تمامی تب هایی که بستید بازیابی شوند. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به وبسایت رایانه کمک هیواتک مراجعه فرمایید.


www.heyvatech.com/web/articles/view/956/آموزش-برگرداندن-صفحه-بسته-شده-در-فایرفاکس-و-کروم.html





طریقه بوت کردن کامپیوتر و لپ تاپ

همانطور که می دانید یکی از اقداماتی که برای نصب ویندوز روی سیستم باید انجام دهید بوت کردن کامپیوتر است. برای این کار شما باید سیستم خود را ریستارت کنید و قبل از آنکه صفحه ویندوز برایتان نمایش داده شود چند بار کلید ورود به BIOS را بزنید. پس از ورود به صفحه BIOS به تنظیمات بوت کامپیوتر مراجعه کنید و DVD ، CD و یا فلشی را که می خواهید از روی آن بوت شوید به بالا انتقال داده و در صدر لیست اولویت ها قرار دهید. در آخر هم F10 را بزنید تا تنظیمات ذخیره شده و سیستمتان ریستارت شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به وبسایت رفع مشکلات رایانه ای هیواتک مراجعه فرمایید.

www.heyvatech.com/web/articles/view/954/آموزش-بوت-کردن-کامپیوتر-و-لپ-تاپ-ویندوز-7-و-8-و-10.html




نحوه ریکاوری دفترچه تلفن اندروید

حتما برای شما هم پیش آمده که دفترچه تلفن موبایلتان به طور کامل حذف شود و یا به صورت اتفاقی شماره تعدادی از مخاطبینتان را پاک کنید. در اینگونه مواقع شما می توانید به روش های مختلفی برای ریکاوری دفترچه تلفن اندروید اقدام نمایید. یکی از برنامه هایی که در این زمینه طراحی شده FonePaw Android Data Recovery می باشد. ابتدا این برنامه را دانلود کرده و روی سیستم خود نصب کنید. سپس آن را اجرا کنید و گوشی را به کامپیوتر خود متصل نمایید. پس از شناسایی دستگاه شما می توانید با فعالسازی گزینه Contacts برای بازیابی شماره های سیم کارت خود اقدام نمایید. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به وبسایت مشکلات موبایل هیواتک مراجعه فرمایید.


www.heyvatech.com/web/articles/view/953/آموزش-بازیابی-و-ریکاوری-دفترچه-تلفن-و-شماره-های-حذف-شده-در-اندروید.html




آموزش حذف پس زمینه عکس

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای درج تصویر در اسناد ، وب سایت یا هنگام ارائه مطالب در دانشگاه ، محل کار یا مدرسه خود نیاز به عکس هایی خاص و بدون پس زمینه یا با پس زمینه دلخواه خودتان داشته باشید. حال این سوال پیش می آید که برای حذف بکگراند عکس چه کاری باید انجام دهیم ؟ حذف پس زمینه تصویر به صورت آنلاین امکان پذیر است یا خیر ؟ برای حذف پس زمینه عکس بدون نیاز به نرم افزار چه کارهایی باید انجام دهیم یا اینکه اصلا چه نرم افزارهایی در این زمینه وجود دارد؟

برای حذف پس زمینه عکس بدون نیاز به نرم افزار و به صورت آنلاین مراحل زیر را دنبال کنید :

1. عکس مورد نظر خود را انتخاب کرده و وارد سایت PhotoScissors Online بشید. روی دکمه آپلود کلیک و فایل تصویر را از رایانه انتخاب کنید. به این ترتیب عکس شما باز شده و در مرورگر قابل مشاهده است. بخش چپ صفحه نمایش برای ویرایش و سمت راست نتیجه نهایی را نمایش می دهد.

با نشانگر سبز محل هایی که میخواهید حفظ کنید و با نشانگر قرمز محل هایی که نمیخواهید را نشان گذاری کنید و سپس پس زمینه را حذف و پس زمینه جدید را در صورت تمایل جایگزین کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص حذف بکگراند عکس به سایت رفع مشکلات رایانه ای هیواتک مراجعه فرمایید.

www.heyvatech.com/web/articles/view/962/آموزش-حذف-پس-زمینه-عکس.html