فروس سهام عدالت 99 در بورس

همانطور که می دانید مشمولان سهام عدالت می توانند از طریق سایت برای استعلام سهام عدالت و وارد کردن شماره شبای بانکی خود اقدام کنند. از طرفی با ارائه لایحه آزادسازی سهام عدالت پیش بینی می شود که به زودی مشمولان این طرح بتوانند برای فروش سهام عدالت خود اقدام کنند. در مقالات قبلی گروه مشاوره هیواتک در خصوص نحوه رهگیری سهام عدالت با کد ملی و شماره شبا سهام عدالت توضیحاتی ارائه دادیم. در این مطلب قصد داریم به سهام عدالت 99 بپردازیم و سهام عدالت در بورس را بررسی کنیم.




راهنمایی در خصوص سهام عدالت 99

طرح سهام عدالت در سال 85 تصویب و اجرایی شد و براساس آن افرادی که مشمول سهام عدالت بودند به جای آنکه قسط سهام خود را پرداخت کنند در مدت 10 سال این مبلغ ، از سود دریافتی آنها از سهام کسر شود. تا به امروز به 49 میلیون و 226 هزار نفر از ایرانیان سهام عدالت داده شده که این افراد می توانند از طریق سایت سهام عدالت از جزییات صورتحساب و میزان بدهی خود به دولت باخبر شوند و در صورت تمایل برای تسویه حساب نهایی اقدام کنند. در سال 96 اولین مرحله اول سود سهام عدالت بین مشمولان توزیع شد و افرادی که تسویه حساب نهایی را انجام داده بودند 150 هزار تومان سود و سایرین هم  70 تا 80  هزارتومان سود دریافت کردند. از طرفی رئیس کل سازمان خصوصی سازی نیز اعلام کرد که در تلاشند تا پایان سال ، سود سال مالی 96 را به حساب مشمولان واریز کنند. وی همچنین اعلام کرد که در حال حاضر این مشمولان نمی توانند برای فروش سهام عدالت خود اقدام کنند و آنها تنها ثبت نام شده سهام عدالت هستند. 





راهنمای استعلام از فروش سهام عدالت 99

همانطور که در مقاله رهگیری سهام عدالت نیز توضیح دادیم برای استعلام ابتدا به آدرس www.samanese.ir مراجعه کرده و بر روی "ورود به سامانه" کلیک کنید. سپس تیک تایید را فعال کنید و " ادامه" را بزنید .در مرحله بعد کد ملی خود را در کادر اول وارد کنید و کد امنیتی تصویر را نیز در کادر پایین تایپ کنید. سپس بر روی "ادامه" کلیک کنید. 


سهام عدالت 98


پس از تایی کد ملی شما باید به سوالات امنیتی این سامانه پاسخ دهید. برای مثال باید از میان گزینه ها نام ، نام خانوادگی ، نام پدر و سایر اطلاعات مربوط به خود را به درستی انتخاب نمایید. پس از پاسخ دادن به سوالات برگه وضعیت سهام عدالت شما مانند تصویر زیر نمایش داده می شود. 


فروش سهام عدالت


همانطور که میبینید در ردیف بالا ارزش سهام متعلق به شما مشخص شده است همچنین در جدول پایین تاریخ آخرین سود واریز شده به حسابتان ، شماره شبای بانکی که سود سهام عدالت به آن واریز می شود و مبلغ واریزی در مراحل مختلف قابل مشاهده می باشند. 
شما می توانید با انتخاب گزینه قرمز رنگ "ثبت شماره شبا بانکی" در پایین صفحه شماره شبای خود را وارد کنید. دقت داشته باشید که شماره شبای بانکی در هر سهام تنها یکبار ثبت شده و حتما باید به نام مشمول سهام باشد.





سهام عدالت در بورس سال 99

به گفته ی وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت قصد دارد به زودی سهام عدالت را آزاد سازی کرده و مالکیت آن را به مردم انتقال دهد. با این کار افراد می توانند در صورت تمایل سهام عدالت خود را به یک کالای سرمایه ای تبدیل کرده و یا برای فروش سهام عدالت اقدام کنند. لایحه آزادسازی سهام عدالت که بیش از 1 سال از ارائه آن می گذرد ، به نظر می سد که تا پایان سال به نتیجه برسد و پس از تبدیل آن به قانون عده ای از سهامداران عدالت بتوانند در مدتی کوتاه برگه سهام خود را دریافت کنند. لازم به ذکر است که به گفته ی سازمان خصوصی سازی افرادی که سهام عدالت خود را نفروشند می توانند همچنان سود سالیانه ی خود را دریافت نمایند.



سهام عدالت را کجا بفروشیم؟

همانطور که در قسمت های قبل هم به آن اشاره کردیم در حال حاضر امکان خرید و فروش سهام عدالت برای مشمولان وجود ندارد اما در صورت به نتیجه رسیدن لایحه آزادسازی سهام عدالت صندوق های قابل معامله برای مشمولان ارائه می شوند که افراد می توانند سهام این صندوق ها را واگذاری کنند. این روند موجب می شود که دارندگان سهام عدالت به طور کامل حقوق خود را دریافت کرده و اگر بخواهند به صورت یکجا برای فروش سهام عدالت خود اقدام کنند سود بشتری بیشتری به آنها اختصاص داده شود. از طرفی سود مالی سال 95 برابر با 150 هزار تومان و سود مالی سال 96 برابر با 96 هزارتومان بوده است و با همین روند اگر مشمولان ، سهام خود را نگه دارند در آینده به تدریج سود بیشتری دریافت خواهند کرد.




مطلب کامل در :

https://www.heyvatech.com/web/articles/view/1009/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%B3%D9%87%D8%A7%D9%85-%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D9%84%D8%AA-98.html


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.