tethering چیست و چه فرقی با هات اسپات دارد ؟

تکامل اینترنت موجب افزایش توانایی انسان برای تبادل اطلاعات در سراسر جهان شده و از این طریق می توانیم با استفاده از فناوری های مختلف از جمله ماهواره ها ، کابل ها ، سیم های تلفن ، اتصالات بی سیم و تلفن همراه به اینترنت دسترسی داشته باشیم. Tethering وHotspots دو نوع وسیله ارتباطی مختلف هستند که ما می توانیم از آنها استفاده کنیم در حالیکه به اتصال اینترنت هم نیاز داریم.حال سوال اینجاست تترینگ چیست و چه تفاوتی با هات اسپات دارد؟  تترینگ اندروید را چگونه می توان استفاده کرد ؟ تترینگ در آیفون چگونه  فعال می شود و ...

در ابتدای سخن می خواهیم بگوییم تترینگ یعنی چه ؟

Tetheringعمل دسترسی به اینترنت بر روی رایانه یا دستگاه از طریق یک کامپیوتر یا تلفن همراه دیگر با قابلیت شبکه سلولی است و در اصل Tethering به اشتراک گذاری اتصال اینترنت بین دستگاه اشاره دارد. فعال سازی و استفاده از تترینگ را می توان از طریق شبکه بی سیم (Wi-Fi)، بلوتوث یا اتصال فیزیکی با استفاده از کابل و از طریق USB انجام داد.


هات اسپات چیست ؟

هات اسپات در اصل یک مکان فیزیکی است که مردم میتوانند از طریق یک شبکه محلی بیسیم (WLAN) با استفاده از یک روتر متصل به یک ارائه دهنده سرویس اینترنتی، دسترسی به اینترنت را، معمولا با استفاده از تکنولوژی Wi-Fi تجربه کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تفاوت هات اسپات و تترینگ به سایت رفع مشکلات رایانه ای هیواتک مراجعه فرمایید.


www.heyvatech.com/web/articles/view/979/tethering-چیست-و-چه-فرقی-با-هات-اسپات-دارد-؟.html



آموزش رفع مشکل Please insert a disk into NEW VOLUME در ویندوز

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که هنگام فرمت کردن درایوی پیغام خطای Please insert a disk into NEW VOLUME را دریافت کرده باشید و ندانید که مشکل از کجاست و برای حل مشکل Please insert a disk into NEW VOLUME در ویندوز چه کاری باید انجام دهید؟ ما در این مقاله می خواهیم به بیان علت این مشکل و اینکه برای رفع خطای Please insert a disk into NEW VOLUME چه اقدامی باید انجام دهید بپردازیم.

همان طور که می دانید فرمت کردن درایو کار بسیاری ساده ای است و اکثر کاربران می دانند که به چه روش هایی (Quick Format یا فرمت کامل) می توان یک درایو را فرمت کرد. در این خصوص مقاله های فرمت کردن فلش مموری و فرمت کردن هارد راهنمای خوبی برای شما خواهند بود.

چند دلیل برای بروز مشکل Please insert a disk into NEW VOLUME در ویندوز وجود دارد ،اما پیش از اقدام برای رفع آن موارد زیر را چک کنید که آیا می توانید در سیستم دیگری به درایو مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید یا خیر؟ اگر موفق شدید بیانگر این است که سیستم شما دچار مشکلی شده است که از دسترسی شما به آن درایو جلوگیری می کند. 

از طرفی شاید مسائل امنیتی و اقدامات انجام شده در این راستا، مانع از دسترسی و کانکت شدن به درایوهای خارجی می شود.

اما مشکل اصلی زمانی است که شما در سیستم دیگر هم خطای Please insert a disk into NEW VOLUME را دریافت کنید ، در این حالت احتمالا درایو شما مشکل Unallocated space دارد و باید آن را برطرف کنید. در نظر داشته باشید اطلاعات موجود در درایو شما با روش معرفی شده برای حل مشکل از بین خواهد رفت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر  در خصوص خطای please insert a disk into NEW VOLUME به سایت مشاوره تلفنی هیواتک مراجعه فرمایید.


www.heyvatech.com/web/articles/view/982/آموزش-رفع-مشکل-Please-insert-a-disk-into-NEW-VOLUME-در-ویندوز.html




نحوه رفع مشکل وب کم در ویندوز 10

یکی از مشکلات متداولی که بسیاری از کاربران ویندوز با آن مواجه می شوند از کار افتادن دوربین ویندوز 10 است. برای رفع این مشکل شما می توانید درایور آن را از روی سیستم خود حذف کرده و کامپیوتر را ریستارت کنید تا به طور خودکار مجددا درایور آن نصب شود. اگر با این کار مشکل وب کم در ویندوز 10 برطرف نشد یک بار آنتی ویروس خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به دلایل امنیتی وب کم غیرفعال نشده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و آشنایی با سایر روش های رفع این مشکل پیشنهاد می کنیم به وبسایت رفع مشکلات رایانه ای هیواتک مراجعه کنید.

www.heyvatech.com/web/articles/view/980/آموزش-رفع-مشکل-وب-کم-در-ویندوز-10.html




معرفی سرویس های ارسال اس ام اس از طریق اینترنت

در گذشته کاربران تنها از طریق گوشی های خود می توانستند برای ارسال پیامک اقدام کنند اما مدتی است  که برخی شرکت ها با ارائه قابلیت ارسال اس ام اس از طریق اینترنت کار را برای افرادی که روزانه تعداد زیادی پیام ارسال می کنند راحت کرده است. با استفاده از چنین سرویس هایی شما می توانید درست مانند ارسال ایمیل پیام های خود را مدیریت کنید و از قابلیت هایی مانند زمانبندی و ارسال خودکار استفاده  نمایید. یکی از شرکت هایی که قابلیت ارسال SMS از طریق اینترنت را به صورت محدود اما رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد پارس گرین است. شما می توانید وارد وبسایت www.parsgreen.com شده و بعد از ثبت نام  روزانه تا سقف 200 پیامک ارسال کنید. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به وبسایت مشاوره تلفنی هیواتک مراجعه کنید.


www.heyvatech.com/web/articles/view/981/آموزش-ارسال-پیامک-یا-SMS-از-طریق-اینترنت.html


نحوه رفع ارور فایل های dll در ویندوز

فایل های dll شامل کد ها و توابعی هستند که برنامه ها می توانند از آن ها استفاده کنند.  اگر این فایل خراب شده و یا از سیستم شما حذف شوند خطای فایل های dll در ویندوز برایتان نمایش داده می شود. در چنین شرایطی شما می توانید برای برطرف کردن این مشکل ابتدا سیستم خود را ریستارت کرده و سپس آن را بروزرسانی کنید. یکی دیگر از کارهایی که می توانید برای رفع ارور فایل های dll در ویندوز انجام دهید بررسی سطل زباله است. Recycle Bin را باز کنید و اگر فایلی با فرمت dll در آن مشاهده کردید آن را بازگردانی کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم یک بار سیستم خود را به کمک یک آنتی ویروس اسکن کنید تا اگر ویروس ها موجب بروز چنین مشکلی شده از سیستم حذف شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به وبسایت تلفن رفع مشکلات کامپیوتری مراجعه کنید.


www.heyvatech.com/web/articles/view/983/آموزش-رفع-ارور-فایل-های-dll-در-ویندوز.html