ثبت نام بورس آگاه

در مقاله امروز قصد داریم شما را با نحوه ثبت نام در کارگزاری آگاه آشنا نماییم. در ادامه سری مقالات مربوط به بازار سرمایه به یکی از بهترین کارگزاری های بورس که کارگزاری آگاه می باشد می پردازیم. همانطور که برای انجام امور مربوط به دارایی های پولی به بانک مراجعه می کنیم، برای انجام امور مربوط به دارایی سهام خود باید به یک شرکت کارگزاری مراجعه کنید. کارگزاری‌ ها، بنگاه‌های معاملاتی هستند که خرید و فروش سهام توسط آنان صورت می‌گیرد. کارگزاری‌ ها در این خرید و فروش‌ ها، به نمایندگی از خریداران یا فروشندگان سهام، معامله انجام می‌دهند و در ازای آن حق‌ العمل دریافت می‌کنند. کارگزاری‌ ها علاوه بر خرید و فروش سهام به نمایندگی از سهامداران می‌توانند وظایف دیگری مانند آموزش سهامداران، مشاوره سرمایه‌گذاری و بازارگردانی را نیز بر عهده بگیرند. صلاحیت حرفه‌ای کلیه اعضای هیات مدیره و مدیر عامل شرکت‌های کارگزاری می‌بایست قبل از قبول سمت، به تائید سازمان بورس برسد که به این منظور صلاحیت‌ های علمی، تجربی، عمومی و تحصیلی متقاضیان بررسی می‌‌شود.  افراد عادی جامعه نیز می‌توانند با دریافت کد معاملاتی از کارگزاری‌های رسمی، خرید و فروش سهام و اوراق‌ بهادار را در بورس انجام دهند. تعداد نزدیک به 14 میلیون کد سهامداری و 2 میلیون سهامدار فعال تا پایان سال 98 اهمیت این بازار و فراگیر بودن آن را نشان می دهد. انتخاب یک کارگزاری مناسب به شما کمک قابل توجهی خواهد نمود و در واقع مانند یک چراغ راه در بازار بورس خواهد بود ، بنابراین اولین و مهم ترین اقدام در ورود به بازار سرمایه انتخاب یک کارگزاری مناسب خواهد بود. با مطالعه این مقاله با ما همراه باشید تا با نحوه ثبت نام بورس آگاه آشنا شوید.در مقالات قبلی هیواتک با موضوع بازار سرمایه با انتشار مقالات ذیل با شما همراه بوده ایم.

راهنمای ثبت نام در سامانه سجام

معرفی سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان (سجام)

معرفی دفاتر پیشخوان سامانه سجام


خدمات قابل ارائه کارگزاری آگاه

شرکت کارگزاری آگاه به عنوان اولین شرکت گروه آگاه در سال 1384 تاسیس گردیده است و یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات کارگزاری بورس در ایران می باشد که توانسته با ارایه کلیه خدمات کارگزاری در چارچوب ضوابط و مقررات تعیین شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار از اعتبار مناسبی برخوردار گردد. واحدهای کارگزاری آگاه شامل معاملات اوراق بهادار ، معاملات آنلاین اوراق بهادار ، بورس کالا ، آتی سکه ، بورس انرژی ، صندوق‌های سرمایه‌گذاری ، تامین سرمایه و آموزش می باشد. همچنین افتخارات کارگزاری آگاه عبارتند از :
 - کسب رتبه الف در میان 108 کارگزاری
- جزو سه کارگزار برتر کشور در سال‌ های اخیر
- بهره‌ مندی انحصاری از خدمات شرکت ویستا سامانه آسا در حوزه فناوری‌های پیشرفته
- دریافت کلیه مجوزهای مربوط به حوزه





در ابتدای این مقاله به خدمات قابل ارائه کارگزاری اگاه خواهیم پرداخت ، تا با آشنایی بیشتر با این خدمات بتوانید در انتخاب یک کارگزاری مناسب با دید بازتری عمل نمایید. این خدمات عبارتند از :

- ارائه کلیه خدمات مربوط به بورس اوراق بهادار، بورس کالا و بورس انرژی
- ارائه خدمات مشاوره و سبد گردانی در حوزه بورس اوراق بهادار
- تأمین مالی شرکتهای بورسی و غیربورسی در حوزههای سرمایه در گردش، طرحهای توسعه‌ای و راه اندازی پروژه ها با استفاده از ابزارهای نوین تأمین مالی و از طریق بازار سرمایه
- طراحی، تاسیس و مدیریت انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری شامل صندوق‌های در سهام، با درآمد ثابت، با پیش‌بینی سود، مختلط، نیکوکاری و صندوق‌های قابل معامله در بورس 
- برگزاری دورههای آموزشی تخصصی و همایش‏های عمومی بازار سرمایه، تحت مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار
- تولید محتوا و بسترسازی ورود سرمایه گذاران خارجی، انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری با نهادهای مختلف بین‌المللی 
- آموزش و تلاش در جهت افزایش سطح دانش و اطلاعات سرمایه‌گذاران

مطالعه مقاله روش های ثبت نام بورس ، می تواند به شما پیش زمینه های خوبی در ارتباط با اصطلاحات رایج بورس ارائه دهد که مطالعه آن را به عنوان پیش زمینه مطالعه این مقاله به شما پیشنهاد می نماییم.




نحوه ثبت نام در کارگزاری آگاه

یکی از خدمات منحصر به فرد کارگزاری آگاه ، راه‌اندازی سامانه آگاه اکسپرس می باشد تا سرمایه‌ گذاران بدون حضور در شعب کارگزاری بتوانند نسبت به دریافت کد های معاملاتی اقدام نمایند. در طرح آگاه اکسپرس ، سرمایه گذاران می توانند با صرف چند دقیقه، اطلاعات خود را در سیستم ثبت نام در کارگزاری آگاه وارد نمایند. در آگاه اکسپرس پس از پایان ثبت مشخصات، مابقی فرآیند کدگیری برای مناطق مختلف کشور به صورت غیرحضوری و بدون نیاز به مراجعه به شعب کارگزاری قابل انجام است. برای ثبت نام برای این خدمات اقدامات ذیل را انجام دهید :

- متقاضیان دریافت کد معاملاتی یا آنلاین از کارگزاری آگاه می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌ نام غیرحضوری این کارگزاری از طریق این لینک نسبت به درج مشخصات خود اقدام نمایند.

- با ورود به سایت، متقاضی در صورتی که عضو باشگاه باشد ، با انتخاب گزینه عضو باشگاه هستم می‌تواند علاوه‌ بر ثبت‌نام و دریافت کد معاملاتی به صورت آنلاین، کلیه موارد از جمله امتیاز و ریال خود را که پیش از این در باشگاه کسب کرده، حفظ کند. با انتخاب این گزینه لازم است متقاضی نام کاربری مورد استفاده در باشگاه  را به همراه رمز عبور در کادرهای مربوطه وارد نموده و سپس کلید ادامه را انتخاب کند و در صورتی که عضو باشگاه نباشد لازم است در صفحه ورود، کلید ادامه را انتخاب کند تا به مرحله بعد منتقل شود.

- در این صفحه متقاضی لازم است نسبت به تکمیل اطلاعات اولیه خود اقدام نماید. پس از تکمیل اطلاعات مربوطه با انتخاب گزینه بعدی، کلیه اطلاعات این بخش ذخیره و متقاضی به مرحله بعد هدایت خواهد شد.

- در صورتی‌ که متقاضی پیش از این در باشگاه کارگزاری آگاه عضو نبوده باشد ، پس از ثبت اطلاعات اولیه، به عضویت باشگاه در خواهد آمد. در این بخش یک کد فعالسازی ۴ رقمی به شماره موبایل و آدرس ایمیل ایشان ارسال خواهد شد. با ثبت این کد فعالسازی در صفحه مربوطه، عضویت متقاضی در باشگاه تکمیل شده و می‌تواند روند تکمیل فرم‌های کدگیری را انجام دهد.



- در این مرحله متقاضی پس از تکمیل اطلاعات شناسنامه‌ای و درج آدرس پستی محل سکونت خود به صورت کامل، برای ادامه مراحل می‌تواند گزینه بعدی را انتخاب نماید.

- در این بخش لازم است متقاضی نسبت به درج مشخصات شغلی و تحصیلی خود اقدام نموده و گزینه بعدی را انتخاب نماید.

- لازم است متقاضی مشخصات حساب بانکی خود شامل نام بانک، نوع حساب، نام شعبه، کد شعبه، شماره حساب وشماره شبا خود را در این صفحه درج نموده و پس از بارگذاری  تصاویر مربوط به شناسنامه  و کارت ملی، گزینه بعدی را انتخاب نماید.





- در این بخش متقاضی این امکان را دارد تا کلیه اطلاعات درج شده در سامانه را مشاهده نماید و در صورت نیاز نسبت به اصلاح احتمالی اطلاعات اقدام نماید. برای اصلاح می‌توان از گزینه قبلی در هر صفحه استفاده نمود.

- در این بخش متقاضی می‎تواند بر اساس شهر محل سکونت خود، یکی از ۳ روش کد گیری مراجعه به شعبه (حضوری)، کدگیری در محل شما (غیرحضوری) یا مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت (نیمه‌ حضوری) را انتخاب نماید. در صورت انتخاب روش مراجعه به شعبه، لیست کلیه شعب کارگزاری در استان و شهر مورد نظر متقاضی نمایش داده می‎شود. در صورت انتخاب گزینه دفاتر پیشخوان دولت، لیست دفاتر منخب پیشخوان در استان و شهر انتخابی متقاضی نمایش داده خواهد شد.علاوه‌براین مشتری می‌تواند با انتخاب کدگیری در محل شما، از امکان سرویس احراز هویت کدگیری در آدرس محل سکونت یا محل کار خود بهره‌مند شود.پس از انتخاب نوع روش احراز، لازم است متقاضی با انتخاب صحت اطلاعات وارد شده را تایید می‌نمایم اطلاعات ثبت شده را تایید نموده و گزینه ثبت نهایی را انتخاب کند.

- پس از ثبت نهایی اطلاعات، در صورتی‌ که مغایرتی در اطلاعات ثبت شده وجود نداشته باشد، متقاضی می‌تواند از فرم های تکمیل شده پرینت تهیه کند.برای مراجعه به دفاتر پیشخوان ارائه پرینت این فرم‌ها، اصل و کپی همه صفحات شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی و کپی مدرک تحصیلی توسط متقاضی الزامی است.





- در صورت انتخاب روش غیرحضوری ، پس از تکمیل فرم‌های مربوطه و انجام هر هشت مرحله قبل، چنانچه اطلاعات درج شده صحیح باشد، ظرف مدت حداکثر ۴۸ ساعت کاری آینده در تهران و یک هفته آتی در سایر شهرهایی که امکان کدگیری غیرحضوری وجود دارد، از طرف کارگزاری با متقاضی تماس گرفته خواهد شد. در تماس مذکور تاریخی برای احراز هویت و حضور نماینده کارگزاری در محلی که مورد نظر متقاضی است تنظیم خواهد شد. پس از آن نماینده کارگزاری در تاریخ تنظیم شده در آدرس مورد توافق حضور خواهد داشت و مراحل احراز هویت انجام می‌شود. پس از تکمیل مراحل احراز، مدارک متقاضی توسط نماینده کارگزاری به متصدیان پذیرش در کارگزاری تحویل داده خواهد شد و با تایید اطلاعات توسط متصدیان و ثبت اطلاعات در سامانه شرکت بورس، کد معاملاتی یا کد آنلاین یا هر دو، صادر و به شماره موبایل و ایمیل مشتری ارسال خواهد شد. در صورت انتخاب روش حضوری نیز پس از تکمیل فرم‌های مربوطه و انجام هر هشت مرحله قبل، متقاضی می‌تواند در ایام و ساعات کاری به نزدیکترین شعبه محل سکونت خود مراجعه نماید. پس از انجام احراز هویت در شعبه کد معاملاتی بورس و کد آنلاین شما، صادر و به شماره موبایل و ایمیل مشتری ارسال خواهد شد.




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.